April, april

Denna dagen är det ok att luras, eller... Har ännu inte gått på nåt, iallafall inte vad jag vet.
Nu är jag på jobbet och hälsar på. Måste avrapportera lite vad som hände när kollegan var borta förra veckan. Härligt att bli så välkomnad som jag blev av både barn o vuxna. Då känner man sig uppskattad och saknad.

Idag kan man känna att våren är på väg. Solen skiner och VÄRMER härligt. Ska nog sitta en stund på balkongen och mysa innan jag ska hämta vilddjuret.
Ja igår var Filip en trotsig, envis kille. Först tog det 30 min innan vi kom från bilen och in. Han var sur o grinig för han skulle till morfar o fika och inte vila. Tårarna sprutade och han gömde sig bakom huset. Helt plötsligt vände allt och han kom gladeligen in och somnade på 5 minuter.
När han vaknade gick vi ner o fikade hos mormor o morfar o fikade. Då fick Anders en lugn stund för sig själv. Han var lite sliten efter jobbfesten.
På kvällen kom farmor o bjöd på semla. Då var det Anders tur att bli testad av sin son. Farmor skrattade glatt och mindes tillbaka. Alla verkar tycka det är kul att han har humör och visar vad han vill eftersom han oftast är så foglig. Men det tar på krafterna!!! Farmor hade med sig kläder o skor vi fått ärva från sysslingarna. Filip hittade genast några favoriter.




Nästa trotsvända var när han skulle gå o lägga sig. Ingenting passade och krokodiltårarna kom fram. Men innan vi somnade var vi kompisar alla tre.

I morse dök farfar upp från källaren. Filip blev jätteglad och de hann med att läsa några böcker innan det var dags att åka till dagis.

GRATTIS FASTER SUSSI PÅ FÖDELSEDAGEN!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0