Dop

Igår var det dop för Anton men eftersom Filip fortfarande hade feber fick han vara hemma med pappa. Han kom ner och hälsade på släkten en liten stund. Vissa av de har han aldrig träffat och för mig var det länge sen jag träffade de. Tänk vad stora de små liven är nu.... Kul att se alla igen. Förra gången var på Filips dop o vårt bröllop och då var det så mycket annat som hände. Nu kunde jag bara luta mig tillbaka och vara.

Anton blir Anton

   
Fika på Stavtorp

  
Det är jobbigt att träffa en massa nya människor även när man inte är sjuk. Bra att man då kan kika genom kepsen. Filip blev uppvaktad med paket och blev så glad när han fick ett Pippi påslakanset. Jippi säger vi, för nu kan vi tvätta Pippikudden.

  
Släktingar från Skåne och Örebro. Filips äldsta syssling Emilia, är född på samma dag som han. Det skiljer precis 18 år mellan de. Ganska kul faktiskt!

Idag är vi hemma från dagis och blir nog det i några dagar. Febern håller i sig och nu är han förkyld och hostar. Nätterna är värst. Han kan hålla på i timmar och dricka vatten med 10 minuters mellanrum. Lagom när man somnat om så hör man " Mamma, te". Man är inte alltid lika glad. Sen vill han ligga och hålla handen och ligga under mammas täcke. Var det inte varmt innan så blir det det då. Han är som en kamin. Hoppas det släpper snart så att han blir lite piggare. Tycker så synd om honom.
Så när vi kan ha kalas för resten av släkten vet jag inte. Han måste bli lite piggare först.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0