Midsommarafton


Så här ser jag ut efter en hård midsommarafton. Men den både började och slutade roligare.

Först blev det lunch i "Träsket" med mormor, morfar, gammmelfarmor, Magnus, Emma och Anton. Vi hann äta ute i solen innan himlen öppnade sig och ner kom det massvis med regn.
När jag sovit klart åkte vi till Vallby där vi skulle dansa och fika. Lagom till dansen kom solen fram igen. Men usch vad det var läskigt att dansa när det var så mycket folk. Det var tryggast på mammas axlar. Då kunde jag hoppa, klappa händerna och ha koll på läget. "Meja" (mera musik) sa jag så fort det blev tyst. När jag hittade på "Pippi" och hennes mamma ville jag hålla Pippi i handen så kunde vi dansa tillsammans. Sen blev det fika i gröngräset och brevid höhässjan (attjo sa mamma).


Jag och Pippi (Emelie) dansade, tittade på traktor, sprang och hade hur kul som helst.
   

När vi skulle åka vidare hände det tråkigaste denna dag. Jag skulle springa nerför en backe och stod på öronen så blodet rann i ansiktet och i munnen. Aj, aj, aj. Det tog en lång stund innan jag lugnade ner mig. Näsan är fortfarande öm och jag vill inte att nån rör mig i ansiktet.
Efter denna incident åkte vi vidare till Fromtorp. Då var allt glömt och jag började leka genast. Wilma hade en stor studsmatta och den var bara så kul att hoppa i. Sen hade hon världens gosigaste katt, Tudde. Han fick jag klappa nästan hur mycket jag ville.
 

Det blev grillat till mat och jag visade var skåpet skulle stå. De andra fick knappt i sig en korv medan jag som var minst, förutom bebisarna Joel och Ludvig, åt tre. Somnade gott i min vagn och sov två timmar innan jag kom upp och ville leka igen.


Vi kom hem vid midnatt och idag tog mamma o jag sovmorgon och vaknade lagom till Bamse (kl 8.00) Idag tar vid lite lugnt och pappa ska snickra sandlåda. Hinner nog med att cykla lite. 


Kommentarer
Postat av: faster nr 1

allvarligt talat.. när du blir 14 så lär du va full på midsomamr o då lär du slå dig ännu värre, de är svårt stå när man är 14 och full...



Så låt bli de..

2008-06-22 @ 14:03:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0