Kolmården

Vilken otur vi hade innan vi skulle åka. Allis hade blivit sjuk och kunde inte följa med. Så vi fick åka själva. Men hon får följa med nästa gång.

 Det är jobbigt att åka bil. Då är det tur att man kan sova en stund.

 Lång kö innan vi fick komma in.

Vi tittade på delfinerna som hoppade, dansade och sparkade boll. Allt till Markoolios musik. Det var partystämning. Alla klappade händerna och sjöng med. "Fiss" (delfinerna) var roliga. 

   Delfinshowen var kul!

Sen tittade vi sälarna och pingvinerna. De simmade jättenära.
  

Många olika djur fanns det att titta på. En del fick man klappa, gissa vilka?

  Tigrarna ville oxå svalka sig.
    

 Man blir trött av att vara på zoo.
 
Sen gick vi till Bamses värld. Där fick man titta i deras hus, åka karusell mm. Jag träffade Bamse och fick krama honom. Han var stor o mjuk.  

    

image1021

När vi kom hem var vi alla trötta. Pappa o jag gosade i sängen o åt geléhallon och drack festis. Sen somnade vi alla gott. Fast först borstade vi tänderna.

  

Det var marknadsdagar i Norrköping och en hel del kändisar som uppträdde. Här är E.M.D. (Erik, Mattias, Danny)

   Vet inte vem som är vem.

Idag har vi varit i Vingåker och handlat. Sen stannade vi till på Malmön i Köping. Där hade pappa varit när han var en liten kille. Men han kände inte igen sig alls. Vi åt en glass innan vi for vidare hem.

image1029

Helgen har varit superkul. Jag har åkt hiss o tryckt på knappar. Jag har fått våffla till frukost. Jag har duschat ner både mamma o pappa med vatten och sen så har jag varit på Kolmården. Däremellan har jag busat en hel del men mest så har jag varit snäll säger både mamma o pappa!!!

Kommentarer
Postat av: Anton

Det ser ut som ni har haft det roligt&bra, snart blir det öland och mera djur :-)Hoppas vi ses snart kusin vitamin

2008-06-02 @ 06:21:49
Postat av: faster2

krama bamse går bra minsann

2008-06-05 @ 07:41:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0