"Aj aj aj aj puff"

Nu är första familjesemesterdagen till ända. Både mamma o pappa fick det som de önskade sig. Mamma fick sova till halv sju och när pappa piggnat till fram mot eftermiddagen fick han spela lite golf. (han var ute med jobbet igår och då blir man visst lite sliten)
Idag åkte farfar hem efter att ha varit här i två veckor. Inte för att vi har sett honom så mycket utan han är mest ute o far. Det är som att ha en tonåring i huset säger pappa. Det är väl bra att mamma o pappa får öva för snart är jag där.
Mamma o jag var ute på promenad och var till den nya lekparken som de håller på att bygga nere vid centrum. Den kommer bli så bra o rolig. Nu finns där två klätterställningar o rutschkanor och mer ska det bli. Idag kunde jag titta på både grävskopor, traktorer och lastbilar där. Rena himmelriket.
                                                                                                                       Filip

Det här blir gott till middag.

Nu har jag varit o nattat båda grabbarna. Det blev lite familjesång för nu har Filip börjat sjunga med ord. Förut har han nynnat men igår överraskade han mig med att börja sjunga "aj aj aj aj puff" när jag sjöng trollmors vaggvisa för honom. Det gav mersmak så jag fick sjunga mer o mer o mer.
                                                                                                   Camilla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0