tåg, båt o en massa annat

Vilken dag vi har haft idag, jag mamma o mormor. Tidigt imorse åkte vi in till Västerås och tog tåget till Stockholm. Första gången jag åkte tåg så bara det var ett äventyr, men ett roligt sådant. Sen blev det promenad ner till vattnet och där tog vi Djurgårdsfärjan över till Skansen. Vet ni att det blir mycket bubblor i vattnet när man åker båt?
                           
lite konstigt att åka tåg                    hur nära kan man stå?

På Skansen åkte vi karusell (bilar vad annars), red på Krabat, 24-årig shetlandsponny som inte hade så bråttom, tittade på djur, visste ni att kattungar oxå vill ha nappar när de ska sova?, och åkte turisttåg.

   
Motorer är livet eller....

 
...eller ska det vara andra hästkrafter?

    
    
Vi såg små söta kaninbebisar, gulliga kattungar, sovande grisar, badande sälar och en rolig "padda" (sköldpadda). Och en massa andra djur förstås. Jag försökte jaga ifatt fåglarna men de ville inte bli klappade och inte ville de ha sten heller...

   
Fäbodkille in action. Tänk om jag haft nycklar och kunnat låsa upp alla dörrar. Vad mycket jag skulle sett då.

  Varför gå när man kan åka tåg?

Efter tre och en halv timme, mat och en glass orkade jag inte mera. Somnade gott i vagnen och missade båtturen tillbaka. Vi hann gå på Åhlens innan det var dags att bege sig till tågstationen. Passade på att utforska hela statiionen innan tåget tog oss hem igen.

  
    
Efter lite show på tåget så blev jag trött igen och kröp ihop vid mormors trygga famn och vilade mig lite.
Det är jobbigt att vara ute på äventyr men oj vad kul man har!!!

Kommentarer
Postat av: faster nr 1

HERRE GU eMIL PÅ PRICKEN VID FÄBODEN...



hM DINA KUSINER FICK ALDRIG ÅKA PÅ SÅNT DÄR...

mEN Å ANDRA SIDAN SÅ BLEV DOM JU SOM DOM BLEV ENDÅ..



(hM ÄR DE BRA ELLER DÅLIGT?)



OJ capslock men jag orkar inte ändra

2008-07-04 @ 11:39:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0