semlor hos morfar

Visst är det pest att inte hinna ses. Det märker man på "Putte" oxå. Det är mycket tjat om pappa och han vill inte sova när pappa äntligen kommer hem. Jag kan förstå honom. Men nu är det snart helg!!!!

Man märker att Filip är i härmaråldern. Det går fort för honom att ta efter, sker på en bråkdels sekund. Ibland glömmer man bort sig och gör nåt "dumt" och vips så gör han samma sak. Men det finns bra saker med det oxå. Om man vill att han ska lära sig nåt får man säga åt morfar att göra det för då gör Filip det med. Morfar är nämligen hans stora idol. Att det blir lite bus emellanåt får man ta.

Igår var det morfars hämtardag på dagis. Som vanligt hade Filip ätit lunch som en varg så semlan till mellanmål ville han inte ha. Men när morfar åt semla så skulle han oxå äta. Han tryckte i sig nästan en hel semla, utan grädde, jag fick bara den biten med mandelmassa på. Han hade nog ätit den med, men den fick han inte.

Nu ska jag packa ihop och bege mig hemåt. Behöver packa för imorgon är det lägerskola med eleverna och övernattning i ett torp. Filip får vara hos morfar på kvällen när Anders jobbar, de skulle äta pannkaka och sen blir det väl Bolibompa.

Camilla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0