Lekparksdejt

Idag hade jag o Allis stämt träff i lekparken. Vi gungade, åkte rutschkana o grävde i sanden. Sen såg jag en maskin som sopade gatorna och den ville jag gärna titta lite mera på. Försökte få med mig Allis utan att nån såg men det gick inte. Efter en timmes lek så blev det fika på Folkets Hus. Vi hann även med att klättra och utforska korridorerna. Sen gick vi hem för att äta och sova. Vi skulle ses senare men eftersom vi sov så länge hann vi inte med detta.

 

Jag och mamma hade en improviserad picknick på baksidan i solen. Det smakade gott med fika i det gröna.

image723
(Mamma hann inte läsa nåt ur boken innan jag vaknade.)

Mamma hade lovat mig en heldag ute och så blev det. Vi stannade kvar ute och lekte, sparkade boll, vattnade blommor mm. Jag passade på att ge humlan en vårpuss. Det ska bli kul när vi får göra iordning i växthuset. Det ska bli sånt som man kan äta har mamma sagt. Kanske nån blomma oxå.

 

Nu har jag badat och snart ska jag visst få välling och gå o sova. Det är visst nya sovrutiner som gäller. Men jag får iallafall sova kvar i päronens säng. Ett tag till iallafall.....

Kommentarer
Postat av: faster no 1

herre gu du är ju stor nu och har en säng...
skärp dig...

om du möblerar om o ställer din säng i en annan vinkel .. typ som din mor o fars säng så blir de bra..
de har jag sett på ett program om en barnpratare...

Om man inte sover i sine gen säng kan man bli vegetarian o de vill du nog inte...

2008-02-29 @ 05:43:25
Postat av: Emma

Åh vilken stor och god skumraket! Nu blev jag sugen...

2008-02-29 @ 09:55:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0