12 grader

Skönt att vara hemma igen. Har haft en kall och sömnlös natt. Igår kväll när vi kom tillbaka till Torpet efter att ha varit ute och lyssnat efter varg och grillat hamburgare var det mörkt och kallt. Kortslutning i någon kabel så inget lyse eller värme. Fick till att börja elda men det var ändå kallt och ruggigt när vi kröp ner i sovsäckarna. Sen hade jag tre killar som var rädda att gruvfrun skulle komma så jag fick inte släcka ficklampan innan de hade somnat. Har legat vaken stora delar av natten och fått klä på mig vartefter. Att man sen behövde gå på dass vid halv sex gjorde inte saken bättre. Men vem vill gå ut i mörka, kalla natten? Höll ut till sju då fick det vara nog. Då var solen på väg upp och det var helt tyst och stilla. En stund för eftertanke. Kollade temperaturen och då hade vi 12 grader inne. Burr!!! Det var riktigt skönt med en varm dusch när jag kom hem!!!
Nu ska jag vila en stund innan Fille vaknar. Idag blev han glad när jag kom till Dagis och kom framspringande. Det värmer ett mammahjärta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0