Julafton

Oj vilken rolig dag vi hade igår, julafton. Mamma kom och hämtade mig o pappa kl 8. Då var hon hungrig och ville se om tomten varit hos oss på natten. Det hade han. Det fanns flera paket under granen och i min julstrumpa.

    

Medans mamma lagade mat o fixade så bakade jag o pappa tårta o kaka.



Sen kom då släkten. Det blev en massa mat under en lång stund så kusin Anton hann somna i min säng och jag tittade på Skrållan på TV. Men så kom han då äntligen, Tomten. Tyckte inte först att vi skulle släppa in honom men sen fick jag se att det var mormor som lånat Tomtens kläder så då gick det bra. Jag o Anton fick en massa paket.

   



Vi öppnade o lekte om vartannat. Men till slut var allt klart. Då fick jag tid att leka och det var flera som ville var med.

 

På kvällen blev det gröt och Tv-mys. Det stora försökte lösa en kluring men lyckades inte, bättre lycka nästa gång. Kl 22 somnade jag gott i sängen. Vad jag drömde om i natt? Alla roliga saker som hände i går och alla fina saker jag fick. Hoppas mamma får tag i batterier i morgon till min grävskopa...

Jodå batterier är inhandlade och jag o pappa har testat min grävskopa. Jag var grävmaskinist o pappa fick köra dumpersen. Sen flög pappa med sin helikopter och jag spelade musik för mamma.

   

 

Nu ska vi äta mat, sova och sen ska vi gå till farmor Gun. Va kul att träffa alla igen!!!

Kommentarer
Postat av: Kimmen

God Jul!



ha ha ha... ser att Anders oxå fick en liten helikopter,

Dennis fick en med! he he...

2008-12-25 @ 21:20:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0