Totte o jag


Här är jag med min nya idol Totte. Jag träffade honom på Parken Zoo igår. Mamma o jag var där med mormor för att titta på Mora Träsk men jag fann min IDOL istället.
Vi började med att shoppa på Tuna Park och sedan åka karusell på tivoli. Jag fick tom upp mormor, som inte annars åker, i djungeltåget.
Sen skulle det bli uppträdande. Först var det Tobbe Trollkarl och sedan kom då Totte och Zillah. Totte var så rolig så jag ville bara se mera av honom men Zillah tyckte att han behövde vila en stund. Då kom Doris och Knäckebröderna och sjung en stund. Sen trollade Tobbe bort Totte så vi kunde inte hitta Totte. Då blev jag lite bekymrad. Var var min kompis? Men vi hittade honom till slut. När Totte skulle gå och sova blev jag så ledsen så jag började gråta. Vi var tvungna att gå därifrån, men då berättade Tottes morfar att han snart skulle vakna och komma till husbilen. Då kunde jag få träffa honom. Sen fick jag ett idolkort och en tablettask av honom. Han var jättesnäll! Men jag var fortfarande ledsen så då gick vi och åkte karusell en liten stund. Mora Träsk fick spela bäst de ville.
Sen fick jag äntligen träffa Totte och krama honom. Han pratade med mig en liten stund och sen kunde jag åka hem. Mormor köpte mig en egen Totte och honom har jag matat och sen fick han låna min tutte och kanin när han skulle sova i min vagn. I natt sov han i min säng och till frukost fick han banan. 

   

  

Idag var det dags för dagis igen. Jag började på mitt nya dagis, Brumma, med nygammal personal och barn. Var tvungen att protestera lite när mamma gick men det var ganska roligt att vara tillbaka.

Kommentarer
Postat av: faster no 1

Totte är inte på riktigt.. lika lite som tomten...

2008-08-11 @ 20:31:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0