Gruvfrun?

Nej någon gruvfru såg jag inte till men några gruvungar såg jag när jag var till Sala på Gruvans dag. Det var bara mina kusiner som var utklädda och de var ena riktiga lortgrisar.
   

Man kunde klättra, rida på både riktiga och låtsashästar. Jag red på Jojo alldeles själv. Naturligtvis kunde man även se hur det gick till i en gruva men det var jag inte så intresserad av.
   

Jag ville gärna bli målad i ansiktet men när det var dags för tjejen att göra det blev jag alldeles för blyg. Det fick bli en grisballong istället. Regnet stod som spön i backen men vi hade lika kul för det.


Idag har vi varit på Åsby och sen har vi varit hemma o tagit det lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0