Disco

Ute regnar, himmel grå, vad ska man göra då?
Jo, man kan bjuda in sin bästis på disco. Men mer om det lite senare. Tänkte uppdatera er om vad som har hänt under dagarna som gått.

I onsdag var jag hos farmor och Torsten hela dagen. Pappa jobbade och mamma var och handlade paket till alla oss som fyller år nu i augusti, vi är visst 6 stycken på en vecka, och så är det ett dop oxå. Mycket tårta blir det....

I torsdags regnade det när vi vaknade så mamma ställde till med bullbak. Jag bakade min egna kakor med min egna deg. På em åkte vi in till Busborgen med Allis. I två timmar körde vi järnet, åkte rutschkana, klättrade, körde bil, hoppade mm. Vi var alla svettiga när vi åkte hem.

I går hade vi bjudit hem Allis och hennes familj på mat och lek. Mamma o jag skulle förbereda och allt höll på att sluta i katastof. Först hade vi köpt fel grädde och sen var bikarbonaten slut så vi fick åka till affären. Sen när mamma gjorde glass så läste hon fel och fick börja om och då var apelsinerna slut. Men då orkade vi inte åka mer till affären så vi fick improvisera litegrann. Men det blev gott ändå. Jag och Allis lekte hela kvällen. Våra päron var helt chockade för de kunde sitta och prata i lugn och ro. Vi klarade oss nästan helt själva. Men framemot klockan nio tyckte jag att det var dags för disco. Hur skulle man annars få krama tjejen??? Vi skakade loss på köksgolvet och alla hängde på, även våra päron. Men hur jag än försökte så fick jag inte dansa med Allis, även fast jag ramlade så snyggt jag kunde. Hon är svårflörtad den tjejen.
  Kom igen nu, det svänger  ju!

 Kommer hon inte snart? Har packat väskan och är redo att hämta henne.


Två trötta kompisar.

Idag har vi mest tagit det lugnt och tittat på OS. Nu är Thomas här och vi har fikat. Ska kanske visa honom pappa Lejon.

Hoppas det slutar regna tills i morgon för då ska vi åka o titta på Mora Träsk med mormor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0