önskelista till tomten

Nu är jag hemma igen efter en natt hos mormor o morfar. Det var inte alls läskigt att sova utan mamma o pappa. Jag har haft jätteskoj. Igår kväll bjöd morfar på korv stroganoff. Mums! jag åt massor. Sen blev det skumbad men inte förrän mormor tog bort skummet. Somnade gott i mormors famn en stund. Vaknade och fick titta på Dobidoo i sängen. Sedan sov jag i mormors säng nästan hela natten. Idag har jag varit på promenad två gånger, först med morfar och sedan med mormor, Saga, morbror o Emma. När mamma o pappa kom för att hämta mig var farfar med. Mamma bjöd på nybakade bullar. Tänk vad hon kan. Hemma hade det hänt saker. Ny grind o ny tvbänk. Nya ställen att klättra på. Jag tror att jag hade skött mig ganska bra för jag skulle få sova där igen.

Nästa vecka ska jag hälsa på tomten så nu har jag gjort en önskelista till honom o alla mina kusiner, fastrar o flera.
Har sett en TRÄJÄRNVÄG på Ikea som jag vill ha. Med nerförsbacke.
En PLASTSERVIS med kanna önskar jag mig så att jag kan bjuda på kaffe.
Mamma o pappa tycker att jag kan önska mig kläder o pyjamas i storlek 86 men det vet jag inte om jag vill ha.

   

Det här är lite av det mamma o pappa gjort när jag varit borta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0