Mygg, knott och björn.

Här hos farfar är det full fart. Igår höll pappa o farfar på att såga ved. Farfar har en massa roliga maskiner som låter o rör på sig. Igår såg jag pappa åka på en liten traktor. Den ska jag nog oxå prova. Ska bara få hit mina hörselkåpor först. Har hört vissa rykten om en åkgräsklippare med. Det ska undersökas. Farfar har även en massa roliga skåp att öppna, en diskmaskin jag kan stänga av och en tvbänk med knappar att trycka på. Mamma och pappa ställde en stol in till vardagsrummet så att jag inte kunde gå in dit själv men idag kom jag på att man kunde ta en annan väg dit in... Här kan jag inte klättra i trappan för farfar fixade en grind. Men han har en dörr som knarrar när man öppnar och stänger den.
Idag ska vi åka in till Strömsund för att möta mormor o morfar som kommer o hälsar på oss och farfar. Sen ska väl mamma shoppa oxå. Kanske kan jag få nåt nytt.... Här finns det gott om mygg, knott och även björn sägs det. Hur ska det gå för mormor o morfar som ska bo på berget.? Kommer de att få se björn? Mormor som skulle promenera varje morgon, undrar om hon törs det? 
Javisst ja, farfar har en sjungande fisk. Den är helhäftig!!!  

 Här får man tvätta fötterna i diskhon.
 Dax att välja lunch, makaronigryta eller husmansgryta eller....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0