Vallby med Alllis



Idag har jag varit på Vallby med Allis. Men först tog vi oss en tupplur så mammorna inte trodde att vi skulle komma iväg nån gång. (två timmar är väl ingenting) Det blev lunch tillsammans och tänk vad det är roligt att äta med nån. Maten smakar så mycket bättre. Att det sen var bra akustik i rummet så att det ekade när man pratade lite högt det ska vi inte prata om. Lekte av oss lite i gräset innan vi kollande in djuren. Det skulle naturligtvis fotas men inte ville vi sitta stilla utan helst ville vi gå åt varsitt håll. Men det blev iallafall en bild... Man får väl ställa upp så att man får leka sen. Jag tror att vi var eniga om att getterna var roligast. Sen var det nog ankorna, gässen eller vad det var för fåglar. Mammorna visste inte säkert. Stora pippifåglar enades de om. Sov en stund under "korkeken" innan vi fick fika. Nu är vi hemma och lagar mat. Ska iväg och spana in nya lyan. Måste se vad jag ska önska mig för möbler. Har redan spanat in vissa saker på IKEA. Nu hittade jag en jätteroliga sak. Det är nåt som mamma hade i vagnen när hon var liten. En massa kulor och bjällror som låter när man ruskar på den. Den kan mamma glömma att hon får lämna tillbaka. Ett tag till vill jag låna den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0