Julita

Idag har jag varit i Julita med mamma, mormor, morfar och gammelfarmor Gun. Det fanns så mycket att se och upptäcka. En massa barn var det oxå. Jag hade jämt göra att hinna med. Vi tittade på djur, bla en liten hundvalp som jag försökte prata med- aov aov sa jag men han verkade inte förstå mig. Lite kulturella var vi med. Tittade på blommor och hus. Sen träffade jag katten Findus och gubben Pettson. Findus frågade om jag ville hjälpa honom att fiska men jag avstod. Det verkade mer spännande att plaska i vattnet (om jag bara fått) samt att försöka gå. Jag fick oxå prova en traktor. Den hade jag kunnat sitta i hela dagen. Annar s var det helt ok att plocka med stenar. Försökte finta morfar så att jag skulle kunna smaka på de men det gick inge bra. Måste jobba på mina finter...
 Jag o min älsklingstraktor
 En ros bland de andra
 Morfar o jag på språng
 Findus o Pettson fiskar
 Jag har fått tag i hästens svans

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0