Här kommer Pippi Långstrump

 
Igår började vi att packa och hjälsam som jag är så ville jag bidra med mitt strå till stacken. Men jag kom ganska snabbt på att det var roligare att klättra upp på lådan och hämta penna och tejp.

Idag har jag, mamma, mormor och morfar varit till Stockholm. Vi började dagen med ett besök på Junibacken. Himmel vad barn det var där och vad mycket det fanns att göra. Det var som att komma till himmelriket, jag lovar.

 
Här flyger jag att Spitfire plan i väntan på att få åka Sagotåg. Det var förresten en upplevelse i sig. 11 minuter där det hela tiden händer nya saker.

 
Tittade på Pippiteater och var på sångstund. Missade tyvärr Karlsson på taket eftersom jag behövde fylla på lite i magen då. Men jag hann leka i hans värld, åka rutschbana, snickra mm. Var även och lekte vid Villa Villerkulla. Där fanns det en stor rutschkana som det var så roligt att se alla stora barn åka nerför.

Här leker jag och morfar tittut i Karlssons snickarbod.

 
Vi fortsatte dagen på Skansen och tittade på djur, fiskade i ankdamm och sov. Var och skulle klappa getterna men de var så trötta och ville vila så jag fick bara titta. Det bästa på Skansen var alla fåglar. De var så spännande. Det fanns så många av de.


 Avslutade dagen på Max. Fick spela FOTBOLLSSPEL på Playstation med en tjej. Ett sånt skulle vi ha hemma!

Kommentarer
Postat av: faster no 1

ni bara roar er ni...
borde ni inte packa och greja va?

2007-07-13 @ 04:54:44
Postat av: and//

först roar vi oss sen får vi packa. tänkte att pippi som är stark skulle hjälpa oss att flytta. tyvärr så var hon upptagen, hon skulle till kurrekurreduttön och hälsa på sin pappa.

2007-07-13 @ 09:07:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0