Creme bonjour

 Här leker jag i fiskdammen hemma hos Allis.

Igår var jag hemma hos mormor och morfar hela dagen medan mamma och pappa röjde och packade hemma.
Jag var ute och lekte med vatten och tittade på hundar. Sedan fick jag gå en långpromenad med morfar. Hemma hos mormor och morfar kan man leka med en telefon som ringer när man trycker på en knapp, knäppa på dvd:n och stänga av tv:n. Sen har de ett vitrinskåp som man kan spegla sig i och en massa annat som är  kul att fingra på.
Mamma och pappa kom och hämtade mig på eftermiddagen. Då åkte vi hem och myste. Pappa hade cirkulationssvikt och var lite trött. Inte för att jag vet som menas med det, jag höll igång som vanligt.
Träffade på en tjej i grannhuset som är 18 månader och bor i Frankrike. Spanade in henne lite men vågade inte prata med henne. Pappa sa att jag kunde säga creme bonjour så skulle hon förstå mig. Vet inte o m han talade sanning. Tjejen ska visst vara här ett tag så jag ska kanske prata med henne nån annan dag.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0